שלום, אורח
קטגוריות
הרובוטים בפעולה.
ציוד: מטפחת לקשירת העי× יים, כסא, שולחן × מוכ, סולם, קערת מים, שמיכה מגולגלת , כרית – או חפצים דומים אחרים.
ה× ה ה× כדים משתעממים בבית: בחוץ קר וגשום, כבר מיצי× ו את כל הק× יו× ים, אפילו × מאס מלצפות בטלוויזיה (יש עוד × יסים כאלה , ולא רק בח× וכה).היות והרובוטיקה כעת באופ× ה, × ציע ל× כדים לשחק במדען וברובוט.
כיצד מת× הל המשחק?
אחד ה× כדים יהיה רובוט וישחק כשעי× יו קשורות, ה× כד הש× י יהיה המדען שמפקח על ת× ועות ה"רובוט". רק שבמקום להשתמש בשלט רחוק, ה× כד ה"מדען" ישתמש בה× חיות המועברות בעל פה.
לפ× י התחלת המשחק, מחליטים יחד מה המכשולים שמעמידים בדרכו של הרובוט ושעליו לעבור כדי להגיע למטרה. המטרה יכולה להיות דלת הכ× יסה לדירה, המרפסת או כל מקום אחר עליו יחליטו ה× כדים מראש. המכשולים שיעמדו בפ× יו המכוסות של ה× כד הרובוט יכולים להיות: כסא שיש לעקוף, שמיכה מגולגלת שיש לדלג מעליה, קערת מים שיש לעקוף בזהירות ומבלי להירטב, סולם יציב שיש לעלות עליו ולרדת ממ× ו, שולחן × מוכ שיש לעבור מתחתיו בזחילה על ארבע וכו'.
כעת × עבור למשחק עצמו.
אם גיל ה× כדים × מוכ (בין גיל 4 לגיל 7), ה× כד "המדען" יוביל את ה× כד "הרובוט" ביד ויוסיף ה× חיות בעל פה. אם ה× כדים ב× י 8 ומעלה, ה× כד "המדען" יכול להסתפק רק בה× חיות בעל פה. רצוי שלא ישתמש ב× וסחאות מתמטיות או טריגו× ומטריות מסובכות... מספיק שה× כד יגיד: "פ× ה ימי× ה עשרה צעדים", "דלג מעל שמיכה לאורכ 30 ס"מ", וכו'.
המשחק מפתח אצל ה× כדים גם מיומ× ויות גופ× יות, אבל גם כושר × יתוח, הערכת מרחקים, × יסוח הוראות מדויקות – בקיצור, הכ× ה מזורזת לקורס קצי× ים עתידי.
לאחר הסיבוב הראשון, ה× כדים מתחלפים בתפקידים ומש× ים את מיקום המכשולים.
אם יש עוד × כדים בבית, גם הם משתתפים, לפי תור כמובן.
משחקים ורעיו× ות × וספים תוכלו למצוא באתר "מע× יין את הסבתא".
התחבר לשליחת תגובה
לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה